Merhabalar,

Bu mesajı yazmamın iki önemli nedeni söyleyeyim öncelikle; ilki, bu yeni şubenizde, yeni bir mahallede, kısmen yeni müşterilerle, “işlerin nasıl gittiğine” dair müşteriden geribildirimleri duymanın, sizlere faydalı olacağına inanıyorum. İkincisi, biraz daha kişisel olarak, sağlık konusunda kendimi emanet ettiğim hekimleri elimden geldiğince özenle seçmeye çalışırım ve bunlarla ilişkilerimi de önemserim.

Ayrıca, sözlü söylemek yerine yazarak, oldukça yoğun günlük programınız içinde zamanınızı almamış olduk ve belki bunu diğer yöneticiler/çalışanlar ile paylaşmak isterseniz, elektronik ortamda daha kolay olacaktır.

Kısa bir “hasta profili”: Aile diş hekimimizin (yaklaşık 40 yıllık) artık 70’li yaşlarının sonunda olması ve 5 sene önce, hayatının kalanını Ayvalık’ta geçirmeye karar vermesi; son 5 yıldaki tedavilerimi yapan daha genç yaşlardaki hekimin de şehir değiştirmesi nedeniyle, şimdiki tedavim için yeni bir kurum arayışındaydım. Bu süreçte, çevreden tavsiyelerle, kendi araştırmalarımla, pek çok bilinen hekim/kurum görüşü aldım. Bunlardan bir kısmının bırakın tedaviyi, dokunmasına dahi izin veremezdim, bir kısmı ise sadece yetersizdi..

Dişçimİstanbul’daki deneyimlerime gelince;

Ø  Fikir almak üzere geldiğim ilk seferde, bana, “yapmanız gerekenin ne olduğunu ve bunu yapabileceğinizi iyi bildiğiniz”  hissi verdiniz. (Söyledikleriniz kadar, belki daha çok, kendi hissim) Bu, -hekim olarak hasta karşısında büyüklenme hatasına düşmeden- “mesleğinde kendine güvenmektir” ve önemlidir, çünkü karşınızdakine direkt geçer ve onun da size güvenmesini sağlar. Buna rağmen, sizden sonra da görüşmelerim oldu ve bu hissimde yanılıp yanılmadığımın sağlaması oldular.

Ø  Aile hekimimizden sonra çalıştığımız hekimin, bilgi ve teknik olarak başarılı olmakla birlikte, “eh.. demek ki genç hekimler bunu ancak zamanla, tecrübe ile kazanıyorlar.. ya da belki hiç kazanmıyorlar” diye üzülüp, özlemini çektiğim bir  “hafif” el beceriniz var; bu, cerrahlar gibi, oldukça ayırtedici bir özellik. Size bunun hastada nasıl hissettirdiğini şöyle açıklayayım; tedaviden kalktığınızda “açık beyin ameliyatı” olmuş gibi hissettiğiniz, hırpalandığınız zamanlar olur; buna karşılık, sonrasını bırakın, tedavi sırasında dahi, çalıştığınızı bilmesem, orada olduğunuzu hissetmediğim bir süreçtir (Anestezi dışı süreler tabi J). Eğer bu, “sonradan edinilebilen” bir özellikse, tüm diş hekimleri buna sahip olmaya gayret etmelidir bence.

Ø  Zamanlama konusunda, kendi programınızda sıkışıklık yaşamanıza rağmen, bana uyum göstermeniz gerçekten önemliydi (bilinçli miydi yoksa karışıklık mı oldu onu bilemem 😉 Bu ve beraberindeki kolay ulaşılabilirliğiniz ve hızlı geri dönüşleriniz, hastaya kendini kıymetli hissettiriyor.

Ø  Görüş alırken ve tedavilerde, işinizi severekheyecanla ve kendinizi adamışlıkla yaptığınızı gördüm. “Çözülemez, çekelim.. implant yapalım” gibi önerilerde bulunsaydınız, sizi  “kolaya kaçan ve kısa yoldan kazanç hedefli” hekim olarak görmeme neden olurdunuz. Dişe özen göstererek, korumayı tercih etmeniz, üzerinde zaman ve emek harcamaktan kaçınmamanız, ve belki biraz da risk almanız, sizi görüş aldığım diğer hekim/kurumlardan ayırdı. Üstelik dişlerimin genel durumu düşünüldüğünde, “potansiyel geniş kapsamlı hastayı kısa vadeli kazanç için kaybetmemek” hekimliğin yanında, ticari akıl değil midir?

Hangi  konuda olursa olsun, “işini sevmeyen” kişilerden hizmet almaktan, ya da onlarla çalışmaktan, işbirlikleri kurmaktan kaçınırım. Hekimleriniz, çalışanlarınız ve hizmetlilerinizin tümünün, “mutsuz” olanlarıyla ve bunu hastaya yansıtanlarıyla asla yürümeyin.

Bunları zaten tecrübelerinizle biliyor olabilirsiniz, yine de dile getirmek istedim, böylece genel yaklaşımlarınızın, hem hastalar tarafında nasıl algılandığını göstermek, hem de doğru yolda olduğunuzu, bunları korumanızı ve sürdürmenizi, şimdiki ya da ileride yeni katılacak, belki daha genç ekip arkadaşlarınıza da doğru kılavuzluk edecek, “faydası müşteri tarafından onaylanmış” göstergeler olarak kullanmanızı isterim.

Yazmamın bir diğer nedeni de şimdi oluştu; bence yukarıda anlattığım özellikleri taşıyan her çalışan kişi (bir çalışan olarak kendim de dahil, diş hekimim, doktorum, ya da restoranda servis yapan garson), bunları duymayı hak ediyordur.

Sizi kıskanmayacakları şekilde (ve alçakgönüllü kalarak!) ortaklar ve çalışanlarınızla da paylaşabilirsiniz 🙂

Yeni klinikte mutlu zamanlar ve hayırlı işler dilerim.

WhatsApp chat